reklama

život je len dočasný

Sem - tam sa smejem na tom, ako zle dokážem interpretovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Konečne mlčím. Či mám povedať?

Dnes mi ten cukrík veľmi chutil.

Bolo to kávové zrno, obalené v čokoláde. Tú príchuť poznáš.

Objednala som si kávu a miešala, miešala; dobre, že som dno lyžičkou nevyškriabala.

Strašne sa mi v posledných dňoch bridí tá hnusota. Vypila som jej na hektolitre - zápočty. A som čistý cukríček. Samé kalórie, ktoré (nádejám sa) vysvetľujú moje detinské správanie. Bol to boj tekutiny v bielej šálke proti mne.

Povedala som si, že je taká dobrá, že si ju nezaslúžim.

Vykonávajúc rutinný pohyb rozmýšľala som o uplynulom roku:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetko okolo mňa sa rúti.

Čo ak som tornádo?

Čo ak som potopený remorkér?

To je také skvelé, že ešte stále som Tu!

Miešajúc - dívala som sa do plameňa. Už zatvárali. Mesto mi pripadalo nevľúdne. Skutočný záber, a pritom ako z filmu – barman pozeral na mňa tak čudne asi preto, lebo mi vyhŕkli slzy.

Jednoducho:

- aj keď si uvedomujem skutočnosť, že ma považuješ za nevychované dievča, čo len tak z rozkoše skočí do mláky vedľa teba

- aj napriek faktu, že máj bol postavený na inej adrese

- napriek skutočnosti, že TY si dobre vychovaný chlapec 

- aj napriek tomu, že sa mi jednoducho vysmievaš a vraciaš mi TO, čo som ja nemala v úmysle, aby zašlo až tak ďaleko - t.j. na hranu možnosti, že by som ťa teoreticky mohla mať rada

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- aj napriek všetkému

TI ĎAKUJEM.

Ani netušíš môj smútok. Netušíš, čo sa u mňa deje. Pousmievaš sa nad mojimi metaforami a hneváš sa, že som taká hlučná. Nevieš, ako veľmi dokážem mať rada a ako ťažko sa mi, aj napriek mojim komunikačným schopnostiam, v tvojej blízkosti hovorí. Uvedomujem si aj fakt, že ma zrejme pokladáš za hlúpu a príliš jednoduchú. Vytrhol si ma zo smutných chvíľ. Prepáč, nie ty. Viem. Bola to len hlúpa fikcia o tebe, ktorej sa nechcem vzdať. Veď ťa ani nepoznám, takže sa moja situácia prieči aktuálnym pravidlám dnešného sveta, v ktorom musí byť všetko striktne racionálne.

Nuž ale: je mi veľmi milá tá tvoja inteligencia, nežnosť a takt, ktorými si ma odstrčil. Na dno svojho akvária som si priniesla lopatku. A pri tom sa zúfalo usmievam na svojej nepochopiteľnosti. Možno to bolo tvojim sivočiernym veľkým dáždnikom - neviem, ako si to spravil, ale je - prepáč - BOL kúzelný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A presne viem, čo si asi myslíš: „Neboj sa, ty sa ešte zaľúbiš veľakrát. Hlúpučké naivné dievčatko, čo mi dáva srdce na dlani. Bež a nestrápňuj sa!“

Možno to tak bude, ale nakoľko sa poznám najlepšie, mám temer isté tušenie, koľko rokov samoty ma zasa čaká. Aspoň toľko, ako cesta domov. Je to co-by-dub, asi 40 kilometrov vzdušnou čiarou na juhovýchod od nás. A aká irónia, že cestujem domov 3 hodiny. A aká irónia, že ty si práve 40 kilometrov na severozápad. A teraz sa nad tým smejem, ako sem - tam vykuknem, či stojíš vonku. 

A teda, nech už nie som taká príšerne-príšerná, trápna a komická, končím. Ešte raz vďaka za tých pár krokov, ktoré si spojil bezvýznamne (pre teba) s mojimi. Maj sa dobre – aj keď lúčiť sa e zbytočné a len tak mimochodom Ti prajem lásku. Ak by bola aspoň taká, akou je tá moja - voľná a viažuca, strelená a úprimná zároveň - tak sa nemusíš vôbec báť. Žiadne vynucovanie. Chcem ťa odbremeniť od mojich snov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obchod zavreli. Museli mi pripomenúť, aby som už šla a po ceste zasa pršalo, práve tak, ako teraz padá dážď zo mňa (a ja som proti tomu bezmocná). Vybrala som si lyžičku - nebolo na nej vidno ani striebro, lebo mlieko bolo také husté, že jednoducho - NEBOLO VIDIEŤ NIČ a za 30 sekúnd bolo po káve. Kráčala som tým istým chodníkom (a aj budem). Chytala som listy, ešte som sa vrátila, aby som si pozrela naposledy pre ten deň tabuľku s nápisom:

SMRŤ NEOVPLYVNÍ VESMÍRNY ČAS

- nebola tam rovnako, ako ty si nebol nikdy so mnou. Mala som od listov celý rukáv mokrý, počkala som si na ZELENÚ a prišla na autobusovú zastávku - ktorá bola celá MODRÁ. Prednosť do autobusu mi dalo milión mužov, javiacich sa, že sú ti podobní, ale niekto taký istý ako ty tam nebol.

Vedz, bol si prosbou o záchranné koleso, no ja mám v osude naučiť sa plávať.

Domi Zúborová

Domi Zúborová

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som iba mnou. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu