reklama

tarkavá

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na jeseň, keď som robila rozhovor s Ivanom Čičmancom, tam - na severe - v Osle, napadlo mi, že som ešte nikdy nebola za humnami našej dediny zo severnej strany. Pred dvoma týždňami, keď som sa na víkend vrátila z Bratislavy, spomenula som si na to a šla som najprv po normálnej ceste, potom po poľnej, no a napokon sme sa s kamarátkou rozhodli prejsť krížom cez repkové pole. Cez miesta, kadiaľ sa dalo aspoň ako-tak predrať. Neodradilo ma neprestajné kýchanie, ktoré mi spôsobila alergia, moja túžba vidieť to, čo je za poľom, bola silnejšia. Lucia sa smiala môjmu odhodlaniu a aj neveriacky krútila hlavou, čo to mám za nápady, ale napokon ma nasledovala. Kráčali sme si tak cez všetok ten peľ, plašili sme zajacov a srnky. Lucii som to nepovedala nahlas, ale raz mi napadlo, že by sme sa aj mohli otočiť, lebo budeme špinavé, lebo je tu možnosť, že mi praskne cievka od kýchania a ja sa rozprsknem po poli, je tu možnosť, že za tým poľom bude ďalšie a ďalšie a ďalšie a že mám ešte iné povinnosti. A napokon sme zaň došli a ja, vo svojej temer dvadsať šestke som zistila, že za tým polom je cesta, ktorou by sa dalo dostať do Nitry oveľa rýchlejšie. A že tá Nitra je neskutočne blízko. Dovidela som na sídliská a aj na hrad. A videla som, aký malý kúsok cesty stačí na to, aby človek videl možnosti. O pár rokov tam chcem vidieť smiešny kúsok asfaltu, ktorý spojí dva regióny. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tá žltosť navôkol sa do mňa vpila, ten peľ mi zapadol kamsi hlboko do pľúc. Keď som ho raz vdýchla, už tak ľahko neodíde. Ak nevidíš všetku tú tarkavú, požičiam ti svoje okuliare. Sme na začiatku. Rozumieš?

Domi Zúborová

Domi Zúborová

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som iba mnou. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu